Jak eliminovat sytém ztrácejících se papírků

Řízení času úzce souvisí s dovedností zorganizovat si svůj „přidělený čas“ takovým způsobem, abychom toho stihli, co nejvíce. Řízení času je sadou postupů, doporučení a nástrojů pro lepší organizaci našeho času. Mezi takové postupy patří eliminace tzv. „žroutů“ našeho času, ke kterým patří například ztrácející se papírky a lístečky s úkoly a poznámkami.

Zazvoní telefon, kde nás například sourozenec prosí o zakoupení právě vydané knihy, kterou si chce naše maminka přečíst. My si to napíšeme na útržek papíru, který dáme na místo, kde je krásně vidět. Za několik dní si vzpomeneme, že máme koupi knihu, ale už nevíme jakou, protože papírek se jaksi přemístil bůhvíkam. Vezmeme další papírek a na něj si zapíšeme, že je třeba zavolat sourozenci a opět založíme na místo, kde není možné jej přehlédnout. Samozřejmě, že papírek opět zmizí. Najdeme ho přesně v tom okamžiku, kdy nám sourozenec dává školení o naší neschopnosti koupit mamince knihu, která je přeci k mání v každém knihkupectví.

Aplikace na řízení času (time management)

K řešení nezbedných papírků pomůže jednoduchá aplikace v mobilu, do které si tyto drobné úkoly z lístečků přepíšeme, ideálně hned, než lísteček ztratíme. Pokud jsme toho schopni, můžeme si tyto úkoly psát do této aplikace rovnou. Hlavním smyslem je získat trochu času tím, že máme všechny tyto drobné úkoly a poznámky na jednom místě. Tím si vytváříme jednoduchý systém řízení času, kdy využíváme každý den trochu efektivněji, než když trávíme spoustu času hraní si s lístečky na schovávanou.

Mohlo by vás také zajímat: Digitální nástroje pro zlepšení týmové komunikace a správu úkolů

K tomuto účelu může posloužit řada aplikací k tvorbě poznámek – WeNote, Google Keep, Evernote, Google Tasks… Tyto aplikace umožňují drobné úkoly a poznámky barevně rozlišovat, vkládat do nich obrázky, nahrát hlasovou poznámku nebo také vytvářet seznamy. Zároveň s jejich pomocí můžeme úkoly a poznámky snadno uspořádat a vyhledávat. Díky štítkům jdou úkoly a poznámky uspořádávat do kategorií, aby se později snáz našly.

Tip: aplikace WeNote

 

Já osobně používám aplikaci WeNote, které přezdívám „Nezapomeň“. Dobře nahrazuje úkoly a poznámky na dně tašek, papírky se seznamy nákupů v kapsách, informace o schůzkách, načmáraných letáčcích. Lze v ní rychle vytvářet barevné poznámky, seznamy úkolů, připomenutí a kalendář. 

Já mám v této aplikaci vytvořené tři kategorie – rodina a přátelé, práce a zdraví. To mi pomáhá lépe se v drobných úkolech a poznámkách orientovat. 

Ke každému úkolu a poznámce můžeme připojit termín připomenutí. Tím se úkol nebo poznámka přesune do kalendáře. WeNote nám pak v určený termín připomene uložený úkol, nebo poznámku. Tím pádem by nám nic nemělo uniknout.

Pomoci tohoto sytému můžeme ušetřit překvapivě dost času, kdy místo útržků máme vše poznamenáno na jednom místě a postupně úkoly a poznámky vyřizujeme.

Zdroj: www.play.google.com

Mohlo by vás také zajímat: Mobilní aplikace, které vám pomohou užívat digitální technologie zdravě


Ing. Petr Tsironis Digitální identita Digitální technologie Digitální kalendář Digitální kancelář Digitální kompetence Digitální výuka Digitální vzdělávání