Zlepšete svůj životní styl díky těmto aplikacím

Monitoring fyzické aktivity

Prakticky každý, kdo někdy sportoval či se snažil vyvíjet nějakou pravidelnou fyzickou aktivitu za účelem zlepšení vlastního zdraví a kondice, měl někdy potřebu si svoji aktivitu zaznamenat pro pozdější vyhodnocení. Dnešní aplikace umějí díky GPS záznamu nejen změřit základní kvantitativní údaje o našem pohybu (např. ujetá vzdálenost, čas, průměrná rychlost), ale i porovnat výkon s kamarády nebo soupeři, ukázat trasu v mapě i s výškovým profilem, případně tohle všechno nasdílet přátelům na sociální síti. Mezi nejčastěji používané a univerzální aplikace tohoto typu patří např. Strava, Endomondo či Runkeeper. Všechny jmenované vám zaznamenají váš výkon včetně trasy a mohou sloužit jako váš virtuální tréninkový deník. 

Mohlo by vás také zajímat: TRENDY #3 – Ve zdravém těle, zdravý duch. Aplikace pro sport a volný čas

Protože však ne každý rozsáhlé možnosti těchto aplikací využije, existují i jednodušší možnosti. Prográmky jako Google Fit, Step Tracker nebo Krokoměr umějí pouze jedinou věc: počítají vaše kroky. Avšak i na základě tohoto údaje dokáží relativně přesně spočítat, jak moc aktivní jste daný den byli a případně i doporučit nějaké možnosti úpravy vašeho pohybového režimu.


Průvodci sportem a cvičením

Pokud už z nějakého důvodu zjistíte, že se hýbete málo, není nic snazšího než najít a nainstalovat další vhodnou aplikaci. Virtuální trenér nebo videoprůvodce fyzickou aktivitou obvykle obsahuje videa, či jiné obrázky, které ukazují správné provedení cvičení. Rovněž se dozvíte, v jakém objemu, případně s jakou mírou úsilí aktivitu vyvíjet, abyste trénink dělali opravdu kvalitně. Mezi zdařilé aplikace tohoto typu patří např. Workout Trainer, Freeletics, Home workout – no equipments nebo Nike Training Club.

Stravovací asistenti

Pohyb je vhodné doplnit i zdravou a vyváženou stravou. Programy jako je např. aplikace Kalorické tabulky umí spočítat správné poměry jednotlivých živin v jídelníčku, rozpočítá, kolik a co máte v jídelníčku přidat nebo ubrat, případně vám i přiblíží články, které vám se zdravým jídelníčkem určitě pomohou. Dalšími programy podobného typu jsou např. Nutri Atlas, LoseIt!, případně Body 24. Poslední jmenovaná umí navíc ohlídat i váš pitný režim a obsahuje vestavěný krokoměr.​

Mohlo by vás zajímat: Které aplikace by vám neměly chybět v mobilu?

Relaxační aktivity

Nelze však celý den jen běhat, chodit nebo jíst. Je nutné také odpočívat. I k relaxaci již existuje celá řada různých aplikací. A protože nejčastěji vykonávanou lidskou relaxační aktivitou je bezesporu spánek, nemůže chybět tip na aplikaci, která vám spánek v mnohém vylepší: Sleep as Android je appka, která vás umí optimálně uspat ukolébavkami či jinými písněmi a za několik hodin opět probudit, a to dokonce v té nejoptimálnější fázi vašeho spánku. Existují však i aplikace pro odpočinek zraku či meditaci, záleží jen na tom, jakým způsobem hodláte relaxovat.

Aplikace pro nositelnou elektroniku

K tomu, abyste výše uvedené nástroje mohli použít, potřebujete vždy chytrý telefon. Některé aplikace však umějí spolupracovat i s dalšími zařízeními jako jsou např. fitness náramky nebo hodinky. Nejčastěji na našem trhu jsou v tomto segmentu k vidění produkty značek Fitbit, Garmin, Polar, či Nike+. Ačkoli tato tzv. nositelná elektronika umí pracovat i sama o sobě, teprve s tou správnou mobilní aplikací využijete všechny její možnosti.


Ing. Petr Tsironis Digitální identita Digitální technologie Digitální kalendář Digitální kancelář Digitální kompetence Digitální výuka Digitální vzdělávání