Zpravodajský web si v dnešní době může založit kdokoliv bez jakékoliv regulace. Je tedy hlavně na vás, abyste rozeznali, zda se jedná o důvěryhodný web, informaci, dezinformaci nebo třeba jen sponzorovaný odkaz / reklamu.
Hlavním smyslem kvízu je zábavným způsobem přiblížit a dostat do podvědomí čtenáře důležitost mediálního vzdělávání. V dnešním internetovém světě je snadné se ztratit. Kvíz poukazuje například na rozdíl mezi komentářem a zprávou, publikačním článkem a reklamou, nebo nám přímo ukazuje fiktivní web vydávající se za důvěryhodné médium.
Ze startu si můžete vybrat svého ambasadora a pustit se do kvízu. Volba ambasadora je na vás a předem vám můžeme říct, že nijak neovlivní průběh kvízu. Za každou otázku dostanete určitý počet bodů. Za tyto body si můžete buď to koupit nápovědu, nebo odemknout informační jeden z rozhovorů. Po dokončení celého kvízu jsou pak rozhovory odemknuty automaticky.
Samotné rozhovory jsou z našeho pohledu důležitým prvkem celého kvízu. Pomohou vám uvědomit si, že se problematika mediální gramotnosti týká nás všech.
Pokud se považujete za mediálně gramotného, pravděpodobně pro vás kvíz nebude výzvou. Určitě si ale rychle uvědomíte, jak mohou být některé informace pro méně mediálně gramotné nebezpečné. Pokud pak navíc přispějí s rozšířením dané dezinformace, tím hůře pro ostatní.
Proto je důležitě přispět k mediální gramotnosti celého národa a ne jen jednotlivců.
Pro další informace doporučujeme navštívit i web JSNS se zaměřením na mediální gramotnost a mediální gramotnost žáků.